- 7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena. - Legegunea: Euskal Herriko araudia - Eusko Jaurlaritza - Euskadi.eus
Arautegia
Inprimatu7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena.
Identifikazioa
- Lurralde-eremua: Autonomiko
- Arau-maila: Dekretua
- Organo arau-emailea: Herrizaingoa
- Jadanekotasuna-egoera: Indarrean
Aldizkari ofiziala
- Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
- Aldizkari-zk.: 29
- Hurrenkera-zk.: 676
- Xedapen-zk.: 7
- Xedapen-data: 1998/01/27
- Argitaratze-data: 1998/02/12
Gaikako eremua
- Gaia: Administrazioaren antolamendua
- Azpigaia: Funtzio publikoa
Deskribapenak
-
1998/02
Herrizaingoa7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena. Jatorrizko Testua:
-
1999/10
Herrizaingo Saila358/1999 DEKRETUA, urriaren 19koa, Herrizaingo Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko dena. 471/2009 DEKRETUA, abuztuaren 28koa, Herrizaingo Saileko egitura organiko eta funtzionalari buruzkoa. Aldatutakoa
Testu legala
Euskal Herriko Polizi Kidegoei legez atxikitu zaizkien zereginak direla-eta kide horietakoek ekintza askotan hartu behar izaten dute parte, eta, sarritan, zeregin horiek arriskutsuak eta zailtasun handikoak izaten dira. Hortaz, funtzionarioek egoera fisiko eta psikiko onean egon behar dute; baina lana ondo betetzeko hori horrela izan behar bada ere, ahalmenak gutxiesten doaz adinak aurrera egin ahala, edo zenbait egoeraren ondorioz. Gauzak horrela, askotan funtzionarioak ezin izaten ditu bere mailari dagozkion zereginak oso-osorik bete, edo funtzionarioa ez da gauza izaten polizi eginkizunak eraginkortasunez betetzeko.
Euskal Herriko Poliziari buruzko Legeak (4/1992 zenbakidunak, uztailaren 17koak) izan du gai hori kontuan, eta lege horretan badago zehaztuta bigarren jarduerako administrazio-egoera. Horren bidez, egoera horretara igarotzeko arrazoiak bi izan daitezkeela zehaztu zen: bata, Eusko Legebiltzarrak legez kategoria bakoitzerako zehaztutako adina izatea; bestea, 85 b) eta 87.1. ataletan zehaztutako ezaugarriak betetzen dituen gutxiegitasun fisiko edo psikikoa izatea. Gutxiegitasun horiek antzeman ondoren, gutxiegitasun horiek egon daudela aitortzeko beharrezkoa da administrazio jardunbide bat tramitatzea, eta jardunbide horretako tresna nagusiak bi dira: Mediku Epaimahaia (87.2. atalean dago zehaztuta hori) eta 2. jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula (taula hori, legean zehaztutakoari jarraituz, Eusko Jaurlaritzaren araudi bidez zehaztuko da) (87.4. atala).
Eusko Legebiltzarrak ez du oraindik legerik eman 2. jarduerara igarotzeko kategoria bakoitzeko adina zehazteko, baina, bestalde, komenigarria litzateke, gerorako utzi gabe, honakoak zehaztea: lehenengo, ahalmen fisiko edo/eta psikikoen gutxiespena edo gutxiegitasunaren ondorioz bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzea beharrezko dela adierazteko beharrezko administrazio jardunbidea; bigarren, adierazpen hori egiteko oinarri izango den ezintasunen taula, baina horretarako lehendabizi zehaztu egin beharko dira polizien oinarrizko zereginak zeintzuk diren, eta zeintzuk diren zeregin horiek eraginkorrak izateko beharrezko diren gutxieneko ahalmenak; hirugarren, gutxiegitasuna aztertu eta egoera horretara igarotzea erabakiko duen Mediku Epaimahaia nortzuk osatuko duten eta nola jardungo duten.
Uztailaren 17ko Euskal Herriko Poliziari buruzko 4/1992 Legeko azken xedapenetatik bigarrenean Jaurlaritzari emandako aginpideari jarraituz, bidezkoa da dekretu horren bidez gutxiegitasuna dela-eta bigarren jarduerako egoerara igarotzeko egin beharreko adierazpenaren jardunbidea zehaztea, polizien oinarrizko zereginen kontzeptua zehaztea, baita gutxiegitasuna aztertu eta egoera horretara igarotzea erabakiko duen Mediku Epaimahaia nortzuk osatuko duten eta nola jardungo duten zehaztea ere.
Aipatutakoari jarraituz, Herrizaingo sailburuak proposatu ondoren, Euskal Herriko Toki-mailako Poliziak Koordinatzeko Batzordeak eta Ertzaintza Kontseiluak egindako txostenak kontuan hartuta, Estatu Kontseiluarekin bat etorriz eta aurretiaz Gobernu Kontseiluak 1998ko urtarrilaren 27an egindako bileran aztertu eta onartu ondoren, honako dekretu hau eman dut.
atala.– Helburua.
Dekretu honen helburua honakoa da: kategoriari dagozkion zereginak eraginkortasunez betetzeko gutxiegitasun fisiko edo psikiko agerikoa, eta ustez iraunkorra, duten Euskal Herriko Polizi Kidegoetako funtzionarioak bigarren jarduerara igarotzea arautzea.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igarotzea, uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85.b) atalean zehaztutako zio baten ondorioz.
– Beren zereginak egiteko beharrezko ahalmen fisiko edo psikikoen gutxitze agerikoa duten funtzionarioak bigarren jarduerako egoerara igaroko dira, bai arauzko adina bete aurretik (uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85. atala), baita adina beterik, jarduneko zerbitzuko egoeran jarraitzeko luzapena lortu badute ere; ageriko gutxitze horrek, polizi lanbidearen oinarrizko egitekoak eraginkortasunez burutzea galarazi gabe, bere kategoriako berezko zereginak osorik gauzatzeko ahalmenaren urritze iraunkorra ekarri beharko du berarekin. Atal honetan azaldu bezala, bigarren jarduerako egoerara igarotzea funtzionarioa jarduneko zerbitzuan ari denean bakarrik gerta daiteke (uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 87.1. atala).
Ertzaintzaren Fakultatibo eta Teknikarien Eskalako funtzionarioak ezin izango dira bigarren jarduerako egoerara igaro; hori bat dator uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85. atalarekin.
– Dekretu honen ondorioetarako, honako hauek dira polizi lanbideko oinarrizko zereginak: herritarren ordena eta segurtasuna zaintzea eta berrezartzea; ekintza deliktiboei aurre egitea, horiek ikertzea eta errudunak jazartzea. Zeregin horiek eraginkortasunez betetzeko beharrezkoa da gutxieneko ahalmena izatea su-armak eta gainontzeko arauzko babes-tresnak erabiltzeko, baldintza normaletan ibilgailuak gidatzeko, baita mugitzeko gutxieneko gaitasuna izatea ere.
– Bigarren jarduerako egoerara igarotzeko adierazpena segurtasun sailburuordearen edo dagokion tokiko erankundean eskumena duen agintaritzaren erabaki bidez egingo da; erabakia eman aurretik Mediku Epaimahaiak (dekretu honetan zehaztutakoari jarraituz osatuko da) agiriak aztertu ondoren, helburu horretarako premiazkoak diren proba eta azterketak egin beharko ditu, eta epaimahai horrek funtzionarioak ezintasuna edo urritasuna duela adierazi beharko du.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula.
– Bigarren jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula, hain zuzen, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako kategoria bakoitzari dagokiona, dekretu honetako I. eranskinean dago zehaztuta (taula hori Euskal Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 87.5. atalean aipatutakoa da).
– Mediku Epaimahaiak gaixotasuna, sindromea, prozesu patologiko fisiko edo psikikoa edo urritasun anatomiko-funtzionala antzeman edo aztertzerakoan (horiek guztiak aipatutako taulan daude bilduta) kontuan izan beharko ditu kategoriari dagozkion zereginak betetzeko funtzionario horrek izan behar dituen osasun-baldintzak eta lan-baldintzak ere. Kategoria bakoitzari dagozkion zereginak Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 106. atalean daude zehaztuta.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazteak dituen ondorioak.
– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazitako funtzionarioei euren lanpostuarekin zuten lotura etengo zaie, dagokien lanpostua 2. jarduerako egoeran dagoen langileak betetzeko modukoa denean izan ezik.
– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazitako funtzionarioak Herrizaingo Sailaren edo kasuari dagokion toki-erakundeko aginpidedun organoaren esku geratuko dira, eta ohiko polizi zereginak burutu beharko dituzte zerbitzu-arrazoiek hala eskatzen dutenean eta arrazoi horiek dirauten bitartean.
– Halaber, bigarren jarduerako egoeran dauden langileek egiteko moduko zereginak dituzten lanpostuak bete ditzakete, beti ere, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko III. idazpuruko II. atalburuan eta lege hori garatzen duten arauetan zehaztutakoari jarraituz.
– Bigarren jarduerako egoeran dauden bitartean, funtzionarioei Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legean, eta lege hori garatzen duten arauetan, erregimen estatutarioari buruz zehaztutako arauak ezarriko zaizkie, hala dagokien neurrian.
atala.– Bereizgarriak eta armak.
Bigarren jarduerara igaroarazitako funtzionarioak lanposturen batean jarraitzen badu, arauzko arma eduki eta erabili ahal izango du.
atala.– Jarduneko zerbitzuko egoerara itzultzea.
Bigarren jarduerako egoera ezintasun fisiko edo psokikoarengatik adierazi bazen, egoera horretatik jarduneko zerbitzuko egoerara itzultzeko beharrezkoa izango da funtzionarioa zeharo sendatu dela ziurtatzea era sinesgarrian; aurretiaz Mediku Epaimahaiak aldeko irizpena eman beharko du, dekretu honetako 18. atalean zehaztutako jardunbideari jarraituz.
Lehenengo Sekzioa.–
Jardunbidearen xedapen komunak.
atala.– Mediku Epaimahaia izendatzea eta osatzea.
– Mediku Epaimahaiko kideak hiru sendagile izango dira, eta horietako bat sindikatuen ordezkariek proposatutakoa izango da. Epaimahaikideak Herrizaingo Sailak edo hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak izendatuko ditu.
Era berean, ordezko sendagileak ere izendatuko dira; horiek ordezkoak egingo dituzte titularra ez dagoenean, gaixorik dagoenean edo titularraren postua bete gabe geratzen denean.
Herrizaingo sailburuak Ertzaintza Kontseiluko funtzionarioen ordezkariei epaimahaikideak proposatzeko eskatuko die eta, era berean, hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak toki-erakundeetako talde ordezkariei gauza bera eskatuko die. Proposamena egiteko hilabeteko epea izango dute, eta epe horretan ez badute proposamenik egiten, Ertzaintzan edo hala dagokion toki-erakundean ordezkari gehien dituen sindikatuak proposamena egingo du eta Herrizaingo sailburuak edo hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak sendagilea izendatuko du.
– Epaimahaikideek sendagile espezialisten partaidetza eska dezakete eta kasua argitzeko medikuntza arloko behar adina proba eta azterlan egitea erabaki dezakete. Horren helburua, beti ere, zereginak ahalik eta ondoen betetzea izango da. Zeregin horretan parte hartzen duten espezialistek ez dute inolaz ere botoa emateko eskubiderik izango.
– Epaimahaikoek idazkaria izango dute lana errazteko, eta idazkari horrek hitz egiteko eskubidea izango duen arren, ez du botoa emateko eskubiderik izango. Idazkaria epaimahaia izendatu duen organoak berak izendatuko du, eta organo horrek hala dagokion herri-administrazioan lan hori egiteko prestakuntza aproposa duten funtzionarioen artean aukeratuko du idazkari izango dena.
Idazkariaren zereginak Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 25.3. atalean daude zehaztuta. Era berean, Mediku Epaimahaiak zereginak eraginkortasunez bete ditzan beharrezko diren agiri guztiak bildu beharko ditu kasuan-kasuko eskudun organoan.
atala.– Epaimahaiaren jarduerak.
– Epaimahaiak bilera arrunta egingo du hilean behin, baldin eta argitu beharreko espedienteren bat badago. Presidenteak hala eskatzen duenean premiazko edo/eta ohiko bilera egin dezakete.
– Lehenengo deialdian presidenteak, idazkariak eta, gutxienez, epaimahaiko beste sendagile batek egon behar dute —sendagile hori bai titularra bai ordezkoa izan daiteke—; bestela epaimahaia ez da behar bezala osatuta egongo eta ezin izango da bilerarik ez eztabaidarik egin, eta ezin izango da erabakirik hartu.
Lehenengo deialdian ez badira epaimahaia osatzeko baldintzak betetzen, beste deialdi bat egingo da, eta bigarren deialdiko bilera egiteko zazpi eguneko epea izango da, lehenengo deialdiak huts egin zuen egunetik kontatzen hasita. Bigarren deialdiko bilerak balioa izan dezan nahikoa da goiko parrafoan aipatutako kideetako bi bertaratzea.
– Epaimahaiak Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko II. idazpuruko II. idazatian zehaztutakoa bete beharko du.
atala.– Jardunbidearen hasiera.
Dekretu honetan zehaztutako arrazoien ondorioz 2. jarduerako egoerara igaro behar izanez gero, horretarako jarraitu beharreko jardunbidea ofizioz edo interesatuak hala eskatuta has daiteke.
atala.– Isilpeko informazioa.
Osasunari buruzko txostenak isilpekoak dira, eta, hortaz, espedientea tramitatzen ari diren funtzionarioek eta gainontzeko langileek isilpean gorde beharko dute interesatuaren osasunari buruzko informazioa, hain zuzen ere, tramitazio horren ondorioz lortzen duten informazioa. Era berean, isilpean gorde beharko dute interesatua Mediku Epaimahaiarengana joan beharra, bai eta hori eragin duten arrazoiak ere.
atala.– Medikuaren azterketa.
– Behin espedientea irekiz gero, espediente hori, idazkariaren bidez, Mediku Epaimahaiari emango zaio. Espedientearekin batera txosten eta agiri guztiak emango zaizkio.
– Mediku Epaimahaiak interesatuari dei egingo dio azterketa bat egiteko; interesatuak bertaratzeko eta azterketa egiteko betebeharra du.
– Funtzionarioak, osasun-egoera dela eta, ezin badu Mediku Epaimahaiaren azterketara joan —egoera hori egiaztatzeko bere medikuaren agiri ofiziala aurkeztu beharko du—, orduan, epaimahaiak azterketa funtzionarioaren etxean edo funtzionarioa ospitaleratuta dagoen osasun-zentroan bertan egiteko beharrezko den guztia presta dezake.
– Funtzionarioa ez bada medikuaren azterketara bertaratzen eta horretarako arrazoiak ez baditu behar bezala egiaztatzen, epaimahaiak beste dei bat egingo dio —epaimahaiak bi dei baino ezin izango ditu egin—. Orduan ere ez bada bertaratzen edo ez agertzeko arrazoia ez badu behar bezala egiaztatzen, Mediku Epaimahaiak erabakia eman dezake espedienteko agiriak nahikoa direla uste badu; bestalde funtzionarioaren jarreraren berri emango dio eskudun organoari, horrek funtzionarioak disziplinaren arloan ustez egindako hutsak argi ditzan.
Espedientea interesatuak berak eskatuta ireki denean interesatua ez bada azterketara bertaratzen, jardunbidea iraungi egin dela erabaki daiteke; hori Herri Administrazioen Auribide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 92. atalari jarraituz egingo da.
atala.– Epeak etetea.
Aurreko atalean aipatutako mediku-azterketa egin ondoren Mediku Epaimahaiaren ustez funtzionarioak berari dagozkion zereginak egiteko ezintasun fisikoa edo ahalmen-urritasun iraunkorra badu, eta Gizarte Segurantzak ez badu erabakirik eman lanerako ezintasun-espedientea ixteko, orduan, Mediku Epaimahaiak ondorengo epeak etetea eska dezake. Eskabide hori egiteko epaimahaiak erabaki arrazoitua hartu beharko du, eta erabaki hori loteslea izango da; bestalde, erabaki hori jardunbidea argitzeko eskumena duen organoari zuzendu beharko dio. Epeak eten egiten badira, interesatuari horren berri eman beharko zaio, bai eta eskumena duen organoari ere; era horretan, hala badagokio, beharrezko ekintzak egingo dira funtzionarioaren ezintasun-espedientearen jardunbidea tramitatzeko, eta, bidezkoa bada, funtzionarioari nahitanahiezko erretiroa emateko.
atala.– Mediku Epaimahaiaren erabakia.
Mediku-azterketa egin ondoren eta espedienteko agiri guztiak aztertu ondoren, Mediku Epaimahaiak erabakia emango du; erabaki horretan zehatz eta era eztabaidaezinean argitu beharko ditu honako gai hauek:
Funtzionarioak bere kategoriari dagozkion zereginak eraginkortasunez betetzeko gutxiegitasun fisiko edo/eta psikiko agerikoa, eta ustez iraunkorra, duen ala ez, eta ezintasunik izanez gero, horiek polizi lanbideko oinarrizko zerginak eraginkortasunez betetzeko oztopo diren ala ez.
Bigarren jarduerako egoerara igarotzea egokia den ala ez.
atala.– Entzunaldiko tramiteak.
– Mediku Epaimahaiak hartutako erabakiaren berri emango dio instrukzioa daraman organoari; erabakiarekin batera akten eta egindako jarduera guztien kopia emango dizkio. Organo horrek entzunaldia eskainiko dio interesatuari, eta interesatuak hamar eguneko epea izango du bere ustez egokiak diren alegazio, agiri eta ziurtagiri guztiak aurkezteko.
Interesatua ez badago ados epaimahaiak emandako erabakiarekin, eta beste medikuren batek emandako txostenak edo erabakiak aurkezten baditu, instrukzioa daraman organoak Mediku Epaimahaiari helaraziko dizkio horiek guztiak. Epaimahaiak aztertu egingo ditu aurkeztutako agiriak, eta, hala badagokio, beharrezko diren egiaztatze eta azterketak egingo ditu. Ondoren, berretsi egingo du hartutako erabakia edo, bestela, beste erabaki bat emango du.
Instrukzioa daraman organoak egindako guztiaren berri emango dio interesatuari, eta interesatuak hamar eguneko epea izango du bere ustez egokiak diren alegazio, agiri eta ziurtagiri guztiak aurkezteko.
– Entzunaldia bukatutakoan intrukzioa daraman organoak aurrera egingo du espedientearen tramitazioarekin horri buruzko erabakia hartzeko.
atala.– Erabakia.
– Emandako txostena aztertu ondoren, eta kontuan izanda espedienteko agiri guztiak, eskumendun organoak bidezkoa den erabakia hartuko du.
– Mediku Epaimahaiak emandako txostenak lotetsi egingo du eskumendun organoa 2. jarduerako egoerara igarotzeari dagokionez. Hala ere, eskumendun organoaren ustez txosten hori baliogabetzeko moduko irregulartasunak egin badira, organo horrek txosten hori berraztertu egin dezake, administrazio jardunbideko arauei jarraituz.
– Dekretu honetan aipatutako arrazoiengatik 2. jarduerako egoerara igaroarazteko jardunbidea bukatzeko epea lau hilabetekoa da, espedientea ireki zen egunetik kontatzen hasita. Baina, hala ere, epe hori luzatu egin ahal izango da, baldin eta hori egitea bidezkoa bada Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 42.2. atalean zehaztutakoaren arabera.
Bigarren Sekzioa.– Jardunbide motak.
atala.– Ofizioz hasitako jardunbidea.
– Dekretu honetan aipatutako arrazoiengatik 2. jarduerako egoerara igaroarazteko jardunbidea ofizioz hasiko da jardunbide horri hasiera emateko eskumena duen organoak horretarako erabakia hartu duenean; erabaki hori organoak berak bere kabuz hartutakoa izan daiteke edo gorengo organo batek emandako aginduaren ondorio edo beste organo batzuek, arrazoietan oinarrituta, eskatutakoa.
Beti ere, jardunbidea ofizioz hasiko da, jardunbideari hasiera emateko eskumena duen organoak agiri bidez baldin badaki Gizarte Segurantzako Institutu Nazionaleko lurralde zuzendariak funtzionarioak zati baterako ezintasun iraunkorra duela aitortuz erabakia eman duela.
– Interesatuari eta Mediku Epaimahaiko idazkariari jardunbidea irekitzeko hartutako erabakiaren berri emango zaie hamar eguneko epean, erabakia hartu den egunetik kontatzen hasita. Idazkariari medikuaren txostenak eta Herrizaingo Sailak edo, hala dagokionean, toki-erakundeak dituen agiri guztiak emango dizkiote; Gizarte Segurantzako Institutu Nazionaleko lurralde zuzendariak erabakirik eman badu, erabaki hori ere emango diote.
– Erabakia emateko zehaztu den epean ez bada erabakirik eman, jardunbidea iraungita dagoela ulertuko da, eta jarduerak artxibatu egingo dira; artxibatzeko eskabidea bai interesatuak bai erabakia hartzeko eskumena duen organoak egin dezake, eta horretarako epea hogeita hamar egunekoa izango da, erabakia emateko epea bukatu zen egunetik kontatzen hasita. Baina interesatuaren erruz jardunbidea eten egiten bada, erabakia emateko epea ere eten egingo da.
atala.– Interesatuak hala eskatuta hasitako jardunbidea.
– Interesatuak bigarren jarduerako egoerara igarotzeko jardunbidea hasteko eskabidea egin dezake, eta eskabide hori II. eranskinean dagoen eredu ofizialaren bidez egin beharko du. Eskabidearekin batera eskabidea egiteko dituen arrazoiak egiaztatzeko behar dituen agiri guztiak aurkeztu beharko ditu.
– Gizarte Segurantzak lanerako ezintasuna adierazteko espedienteari buruzko erabakia hartu badu, erabaki horren kopia ere aurkeztu beharko du eskabidearekin batera.
Horrela ez bada, Gizarte Segurantzan lanerako ezintasuna adierazteko espedienteari hasiera eman zaiola egiaztatzen duen agiria aurkeztu beharko du. Era berean, horrekin batera medikuaren jatorrizko txostena edo horren kopia egiaztatua aurkeztu beharko du; txosten hori enpresako medikuak egindakoa edo interesatuari dagokion Osasun Zerbitzu Publikoak egindakoa izango da, edo, hala badagokio, Gizarte Segurantzako Laneko Istripu eta Gaixotasunetarako Mutuako mediku-zerbitzuak egindakoa.
Era berean, beste mediku batzuek egindako jatorrizko txostenak edo horien kopia egiaztatuak ere aurkez ditzake.
– Eskumena duen organoak ez badu erabakirik ematen dekretu honetako 15.3. atalean zehaztutako epean, interesatuak bere eskabidea ez dela onartu ulertu beharko du.
atala.– Gaitasun psikiko edo/eta fisikoen azterketa.
– Bigarren jarduerako egoeran gutxiegitasun psikiko edo fisikoen ondorioz daudenei, gutxiegitasun horren izaeraren arabera, enpresako mediku-zerbitzuak aldiro-aldiro azterketa egin diezaieke.
– Gutxiegitasun psikiko edo/eta fisikoaren ondorioz bigarren egoerako jarduerara igarotzea eragin duten inguruabarrak aldatu egin badira —gutxiegitasunak txarrera edo hobera egin badu—, bai ofizioz bai interesatuak hala eskatuta, berriz aztertuko da egoera hori, eta horretarako jardunbidea ahalmen psikiko edo/eta fisikoen ondorioz bigarren jarduerako egoerara igarotzeko zehaztutakoa izango da.
Ahalmena emango zaio Ertzaintzako Laguntza Atal Teknikoaren zuzendaritzari dekretu honetan zehaztutako jardunbidea ofizioz irekitzea erabakitzeko, baldin eta jardunbide horiek Ertzaintzako funtzionarioei dagozkienak badira.
Ertzaintzako Laguntza Atal Teknikoko zuzendaritzak behar diren neurriak hartuko ditu zereginak egiteko beharrezko ahalmen fisiko edo/eta psikikoen gutxitze agerikoa, eta ustez iraunkorra, duten funtzionarioen osasun-egoeraren kontrola eta jarraipena egin dezan enpresako mediku-zerbitzuak.
Dekretu honetan zehaztutakoari jarraituz, Mediku Epaimahaiak osatzeko xedez tokiko erakundeek laguntza eska diezaiokete Herrizaingo Sailari.
Mediku Epaimahaiko kideen bertaratzea dela-eta sortutako kalte-ordainak arlo horretan indarrean dagoen araudiaren araberakoak izango dira.
– Euskal Herriko Polizi Kidegoen disziplinazko araudiko 10. ataleko 8. idazatian (maiatzaren 3ko 170/1994 Dekretuaren bidez onartua; 123. EEAA, ekainaren 29koa) honakoa zehaztu zen:
«8) 2. jarduerako egoerara igarotzeko jardunbideetan Mediku Epaimahaiak egindako deira ez agertzea, horretarako ziurtagiririk izan gabe.»
– Euskal Herriko Polizi Kidegoen disziplinazko araudiko (maiatzaren 3ko 170/1994 Dekretuaren bidez onartua; 123. EEAA, ekainaren 29koa) gaur egungo 10. ataleko 8. idazatia, aurrerantzean, 10. ataleko 9. idazatia izango da.
ALDIBATERAKO XEDAPENA
Ertzaintzako funtzionarioen lanpostuen zerrenda onartu bitartean, dekretu honetan zehaztutako jardunbidearen bidez 2. jarduerako egoerara igarotzen diren Ertzaintzako funtzionarioek destinatuta dauden atalean jarraituko dute eta destinatu zaizkien zereginak egingo dituzte, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 88.3. atalean zehaztutakoari jarraituz.
INDARGABETZE XEDAPENA
Indargabetuta geratuko da Euskal Autonomi Erkidegoko Poliziaren Araudiko (1982ko ekainaren 15ean Segurtasun Batzordeak onartutakoa) II. idazpuruko II. atalburuko 3. sekzioa, baita dekretu honetan zehaztutakoarekin bat ez datozen maila bereko edo txikiagoko arau guztiak ere.
– Baimena emango zaio Herrizaingo sailburuari dekretu honetan zehaztutakoa garatzeko beharrezkoak diren xedapenak eman ditzan.
– Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.
Vitoria-Gasteizen, 1998ko urtarrilaren 27an.
Lehendakaria,
JOSÉ ANTONIO ARDANZA GARRO.
Herrizaingo sailburua,
JUAN MARÍA ATUTXA MENDIOLA.
Atal orokorrak.
– Gaixotasunak, sindromeak eta prozesu patologiko fisiko edo psikikoak izatea, Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten diotenak, eta bere kategoriako funtsezko eginbeharrak betetzeko muga funtzional nabarmenik eta ustez behin betikorik ez dakarkiotenak, baldin eta behin betiko ezintasunagatik dagozkion funtzioak betetzeko derrigorrezko jubilaziorako arrazoi ez badira.
– Gaixotasun eta lesio batzuen ezaugarri bereziak direla eta, Mediku Epaimahaiak epe jakin baterako balioa izango duten irizpenak egin ahal izango ditu, horrela, enpresako zerbitzu medikoak aldian-aldian azterketa medikoak egin beharko dizkio interesatuari eta interesatuak derrigorrez joan beharko du azterketok egitera.
– Mediku Epaimahaiak ezintasun medikoen taula hau kategoria profesional bakoitzaren eskakizun medikoen eta lan eskakizunen arabera aplikatuko du.
Ikusmena.
– Ikusmenaren zorroztasuna modu nabarmen eta iraunkorrean gutxitzea zuzenketarekin, baldin eta 6/10 baino txikiagoa ez bada gutxien duen begian eta 5/10 bestean.
– Ikus-eremua modu nabarmen eta iraunkorrean gutxitzea, baldin eta jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko mugarik ez badakarkio.
– Beste edozein alterazio oftalmologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko mugarik ez badakarkio.
Otorrinolaringologia.
– Hipoakusia, aparatu zuzentzailearen bidez belarri bietan guztira %35 baino gehiago ez badu galdu honako formula erabiliz:
Belarri batean galdutakoa %. = (g500+g1000+ g2000+g3000 -25) x 1,54 (g= galera dezibeletan)
Galera globala kalkulatzeko %tan = [(ondoen dagoen belarrian galdutakoa x 5) +(txartoen dagoen belarrian galdutakoa)] 6
– Sindrome zorabiagarri iraunkorra eta modu objektiboan hartzeko modukoa, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badio sortzen.
– Edozein alterazio otorrinolaringologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Nerbio-sistema.
– Defizit iraunkorra funtzio motorean edota sentimenean, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragoztenbadio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Nerbio-sistemaren gaixotasunak, alterazioak, sindromeak, lesioak, prozesu patologikoak edo lesioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Lokomozio aparatua.
– Lokomozio aparatuaren gaixotasunak edo lesioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Sistema kardiobaskularra.
– Tratamendu medikoa behar duen hipertentsio arteriala, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Bihotzeko gaixotasun iskemikoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Gaixotasun kardiozirkulatorioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Arnas sistema.
– Arnas gaixotasunak eta biriketako erresekzioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Aparatu genital-urinarioa.
– Giltzurrun-transplanteak.
– Gaixotasun genital-urinarioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Liseri-aparatua.
– Hepatopatiak, esteetako hanturazko gaixotasun kronikoak, liseri-hodiko edozein ataleko erresekzioak eta liseri-aparatuko beste edozein prozesu patologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Dermatologia.
– Alterazio dermatologikoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Sistema hematikoa.
– Odoleko, organo hematopoietikoetako eta organo linfatikoetako gaixotasun kronikoak edo eboluzio progresibokoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Beste patologia batzuk.
– Jatorri endokrinoko gaixotasunak, prozesu neoplasikoak eta infekziosoak eta beste edozein prozesu patologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Izen-abizenak:
Zenbaki profesionala:.............................................................. Kategoria:
Eskala:.......................................................... Egoera administratiboa:
Destinoa:
NAN (Fotokopia): .................................................................. Adina:
Jakinarazpenetarako helbidea:
Dekretu honen 17. ataleko 2. idazatian xedatutakoarekin bat etorriz, honako agiri hauek aurkeztu ditut:
n Lanerako ezintasunari buruzko espedientearen gainean Gizarte Segurantzak emandako erabakiaren kopia.
n Gizarte Segurantzan lanerako ezintasuna aitortzeko prozedura ireki dela egiaztatzen duen agiria.
n Jatorrizko txosten medikoa, edo beronen benetako edo erkatutako kopia, honako hauetako batek emandakoa:
n Enpresako zerbitzu medikoak.
n Bizi den lekuko osasun-zerbitzu publikoak.
n Gizarte Segurantzako Laneko Istripu eta Gaixotasunetarako Mutuako zerbitzu-medikoak.
n Besteren batek.
Bigarren jarduerako egoera administratibora igarotzea eskatzen dut, honako egitate eta lege-oinarrietan oinarrituz:
...........................n, ............(e) ko ..........................aren .......... (e) an.
Izptua.:
SEGURTASUN SAILBURUORDEARI / ALKARTEARI
atala.– Zigor-ahalmena erabiltzeko eskumena duten organoak.
– Arau-hauste arin eta larriak direnean, laguntza edo dirulaguntza eman duen saileko titularrak (sailburuak) edo organo emaileari dagokion sailekoak eskumena izango du zigor-jardunbidea ebazteko. Jaurlaritzaren Kontseiluari, berriz, beste hauek dagozkio, alegia, arau-hauste oso larriak ebaztea, bai eta edozein arau-hauste eginez eman diren dirulaguntzei buruzko erabakia hartzea ere.
– Zigorrak ezarri ahal izateko, beharrezkoa da administrazio-espedientea irekitzea. Espedientean, nolanahi ere, dagokion akordioa hartu aurretik, entzun egin beharko zaio interesatuari. Espedientea izapidatzeko, zigor-jardunbidearen legedi orokorraren arabera egin beharko da.
– Organo emaileak edo erakunde laguntzaileak egindako ikerketen ondorioz, edo Ekonomi Kontrolerako Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak egindako kontrol-jarduketak direla-eta, administrazioak, bere kabuz, espedientea hasi ahal izango du.
– Zigorrak ezartzen dituzten akordioen aurka administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke, edo eta, administrazio-bideko errekurtsoa, beti ere dagozkien arauekin bat.
– Herri-ogasunaren aurkako delitutzat jotzen diren kasuetan, hau da, Kode Penalaren II. liburukiko XIV. idazpuruan jasotakoetan, administrazioak dagokion jurisdikziora pasatuko du errua duen jardunbidearen zatia, eta administraziozko zigor-jardunbidea etetea erabakiko du, harik eta epaileek behin betiko ebazpena eman arte. Baldin eta sujetu bati administrazio-zigorra ezartzeko erabili diren egitateak edo arrazoiak eta epaileen zigor-jardunbideak aintzat hartutakoak berberak badira, agintaritza judizialaren zigorrak indargetu egingo du administrazio-zigorra.
Deliturik ez dela izan irizten bada, administrazioak aurrera jarraituko du zigor-espedientearekin, beti ere epaileek frogatutzat jo dituzten egitateak zigortzeko.
– Lege honek aurreikusten ez dituen kasuetan, zigortzeko ahalmenari buruz unean-unean indarrean egongo den legeria orokorra ezarriko da.
Euskal Herriko Polizi Kidegoei legez atxikitu zaizkien zereginak direla-eta kide horietakoek ekintza askotan hartu behar izaten dute parte, eta, sarritan, zeregin horiek arriskutsuak eta zailtasun handikoak izaten dira. Hortaz, funtzionarioek egoera fisiko eta psikiko onean egon behar dute; baina lana ondo betetzeko hori horrela izan behar bada ere, ahalmenak gutxitzen doaz adinak aurrera egin ahala, edo zenbait egoeraren ondorioz. Gauzak horrela, askotan funtzionarioak ezin izaten ditu bere mailari dagozkion zereginak oso-osorik bete, edo funtzionarioa ez da gauza izaten polizi eginkizunak eraginkortasunez betetzeko.
Euskal Herriko Poliziari buruzko Legeak (4/1992 zenbakidunak, uztailaren 17koak) izan du gai hori kontuan, eta lege horretan badago zehaztuta bigarren jarduerako administrazio-egoera. Horren bidez, egoera horretara igarotzeko arrazoiak bi izan daitezkeela zehaztu zen: bata, Eusko Legebiltzarrak legez kategoria bakoitzerako zehaztutako adina izatea; bestea, 85 b) eta 87.1. ataletan zehaztutako ezaugarriak betetzen dituen gutxiegitasun fisiko edo psikikoa izatea. Gutxiegitasun horiek antzeman ondoren, gutxiegitasun horiek egon daudela aitortzeko beharrezkoa da administrazio jardunbide bat tramitatzea, eta jardunbide horretako tresna nagusiak bi dira: Mediku Epaimahaia (87.2. atalean dago zehaztuta hori) eta 2. jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula (taula hori, legean zehaztutakoari jarraituz, Eusko Jaurlaritzaren araudi bidez zehaztuko da) (87.4. atala).
Eusko Legebiltzarrak ez du oraindik legerik eman 2. jarduerara igarotzeko kategoria bakoitzeko adina zehazteko, baina, bestalde, komenigarria litzateke, gerorako utzi gabe, honakoak zehaztea: lehenengo, ahalmen fisiko edo/eta psikikoen gutxiespena edo gutxiegitasunaren ondorioz bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzea beharrezko dela adierazteko beharrezko administrazio jardunbidea; bigarren, adierazpen hori egiteko oinarri izango den ezintasunen taula, baina horretarako lehendabizi zehaztu egin beharko dira polizien oinarrizko zereginak zeintzuk diren, eta zeintzuk diren zeregin horiek eraginkorrak izateko beharrezko diren gutxieneko ahalmenak; hirugarren, gutxiegitasuna aztertu eta egoera horretara igarotzea erabakiko duen Mediku Epaimahaia nortzuk osatuko duten eta nola jardungo duten.
Uztailaren 17ko Euskal Herriko Poliziari buruzko 4/1992 Legeko azken xedapenetatik bigarrenean Jaurlaritzari emandako aginpideari jarraituz, bidezkoa da dekretu horren bidez gutxiegitasuna dela-eta bigarren jarduerako egoerara igarotzeko egin beharreko adierazpenaren jardunbidea zehaztea, polizien oinarrizko zereginen kontzeptua zehaztea, baita gutxiegitasuna aztertu eta egoera horretara igarotzea erabakiko duen Mediku Epaimahaia nortzuk osatuko duten eta nola jardungo duten zehaztea ere.
Aipatutakoari jarraituz, Herrizaingo sailburuak proposatu ondoren, Euskal Herriko Toki-mailako Poliziak Koordinatzeko Batzordeak eta Ertzaintza Kontseiluak egindako txostenak kontuan hartuta, Estatu Kontseiluarekin bat etorriz eta aurretiaz Gobernu Kontseiluak 1998ko urtarrilaren 27an egindako bileran aztertu eta onartu ondoren, honako dekretu hau eman dut.
atala.– Helburua.
Dekretu honen helburua honakoa da: kategoriari dagozkion zereginak eraginkortasunez betetzeko gutxiegitasun fisiko edo psikiko agerikoa, eta ustez iraunkorra, duten Euskal Herriko Polizi Kidegoetako funtzionarioak bigarren jarduerara igarotzea arautzea, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legearen 85 b) atalean ezarritakoa betez.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igarotzea, uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85.b) atalean zehaztutako zio baten ondorioz.
– Beren zereginak egiteko beharrezko ahalmen fisiko edo psikikoen gutxitze agerikoa duten funtzionarioak bigarren jarduerako egoerara igaroko dira, bai arauzko adina bete aurretik (uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85. atala), baita adina beterik, jarduneko zerbitzuko egoeran jarraitzeko luzapena lortu badute ere; ageriko gutxitze horrek, polizi lanbidearen oinarrizko egitekoak eraginkortasunez burutzea galarazi gabe, bere kategoriako berezko zereginak osorik gauzatzeko ahalmenaren urritze iraunkorra ekarri beharko du berarekin. Atal honetan azaldu bezala, bigarren jarduerako egoerara igarotzea funtzionarioa jarduneko zerbitzuan ari denean bakarrik gerta daiteke (uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 87.1. atala).
Ertzaintzaren Fakultatibo eta Teknikarien Eskalako funtzionarioak ezin izango dira bigarren jarduerako egoerara igaro; hori bat dator uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 85. atalarekin.
– Dekretu honen ondorioetarako, honako hauek dira polizi lanbideko oinarrizko zereginak: herritarren ordena eta segurtasuna zaintzea eta berrezartzea; ekintza deliktiboei aurre egitea, horiek ikertzea eta errudunak jazartzea. Zeregin horiek eraginkortasunez betetzeko beharrezkoa da gutxieneko ahalmena izatea su-armak eta gainontzeko arauzko babes-tresnak erabiltzeko, baldintza normaletan ibilgailuak gidatzeko, baita mugitzeko gutxieneko gaitasuna izatea ere.
– Bigarren jarduerako egoerara igarotzeko adierazpena Giza Baliabideen Zuzendaritzaren edo dagokion tokiko erankundean eskumena duen agintaritzaren erabaki bidez egingo da; erabakia eman aurretik Mediku Epaimahaiak (dekretu honetan zehaztutakoari jarraituz osatuko da) agiriak aztertu ondoren, helburu horretarako premiazkoak diren proba eta azterketak egin beharko ditu, eta epaimahai horrek funtzionarioak ezintasuna edo urritasuna duela adierazi beharko du.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula.
– Bigarren jarduerako egoerara igarotzera behartzen duten ezintasunen taula, hain zuzen, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako kategoria bakoitzari dagokiona, dekretu honetako I. eranskinean dago zehaztuta (taula hori Euskal Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 87.5. atalean aipatutakoa da).
– Mediku Epaimahaiak gaixotasuna, sindromea, prozesu patologiko fisiko edo psikikoa edo urritasun anatomiko-funtzionala antzeman edo aztertzerakoan (horiek guztiak aipatutako taulan daude bilduta) kontuan izan beharko ditu kategoriari dagozkion zereginak betetzeko funtzionario horrek izan behar dituen osasun-baldintzak eta lan-baldintzak ere. Kategoria bakoitzari dagozkion zereginak Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 106. atalean daude zehaztuta.
atala.– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazteak dituen ondorioak.
– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazitako funtzionarioei euren lanpostuarekin zuten lotura etengo zaie, dagokien lanpostua 2. jarduerako egoeran dagoen langileak betetzeko modukoa denean izan ezik.
– Bigarren jarduerako egoerara igaroarazitako funtzionarioak Herrizaingo Sailaren edo kasuari dagokion toki-erakundeko aginpidedun organoaren esku geratuko dira, eta ohiko polizi zereginak burutu beharko dituzte zerbitzu-arrazoiek hala eskatzen dutenean eta arrazoi horiek dirauten bitartean.
– Halaber, bigarren jarduerako egoeran dauden langileek egiteko moduko zereginak dituzten lanpostuak bete ditzakete, beti ere, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko III. idazpuruko II. atalburuan eta lege hori garatzen duten arauetan zehaztutakoari jarraituz.
– Bigarren jarduerako egoeran dauden bitartean, funtzionarioei Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legean, eta lege hori garatzen duten arauetan, erregimen estatutarioari buruz zehaztutako arauak ezarriko zaizkie, hala dagokien neurrian.
atala.– Bereizgarriak eta armak.
Bigarren jarduerara igaroarazitako funtzionarioak lanposturen batean jarraitzen badu, arauzko arma eduki eta erabili ahal izango du.
atala.– Jarduneko zerbitzuko egoerara itzultzea.
Bigarren jarduerako egoera ezintasun fisiko edo psikikoarengatik adierazi bazen, egoera horretatik jarduneko zerbitzuko egoerara itzultzeko beharrezkoa izango da funtzionarioa zeharo sendatu dela ziurtatzea era sinesgarrian; aurretiaz Mediku Epaimahaiak aldeko irizpena eman beharko du, dekretu honetako 18. atalean zehaztutako jardunbideari jarraituz.
Lehenengo Sekzioa.–
Jardunbidearen xedapen komunak.
atala.– Mediku Epaimahaia izendatzea eta osatzea.
– Mediku Epaimahaiko kideak hiru sendagile izango dira, eta horietako bat sindikatuen ordezkariek proposatutakoa izango da. Epaimahaikideak Herrizaingo Sailak edo hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak izendatuko ditu.
Era berean, ordezko sendagileak ere izendatuko dira; horiek ordezkoak egingo dituzte titularra ez dagoenean, gaixorik dagoenean edo titularraren postua bete gabe geratzen denean.
Herrizaingo sailburuak Ertzaintza Kontseiluko funtzionarioen ordezkariei epaimahaikideak proposatzeko eskatuko die eta, era berean, hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak toki-erakundeetako talde ordezkariei gauza bera eskatuko die. Proposamena egiteko hilabeteko epea izango dute, eta epe horretan ez badute proposamenik egiten, Ertzaintzan edo hala dagokion toki-erakundean ordezkari gehien dituen sindikatuak proposamena egingo du eta Herrizaingo sailburuak edo hala dagokion toki-erakundeko eskudun organoak sendagilea izendatuko du.
– Epaimahaikideek sendagile espezialisten partaidetza eska dezakete eta kasua argitzeko medikuntza arloko behar adina proba eta azterlan egitea erabaki dezakete. Horren helburua, beti ere, zereginak ahalik eta ondoen betetzea izango da. Zeregin horretan parte hartzen duten espezialistek ez dute inolaz ere botoa emateko eskubiderik izango.
– Epaimahaikoek idazkaria izango dute lana errazteko, eta idazkari horrek hitz egiteko eskubidea izango duen arren, ez du botoa emateko eskubiderik izango. Idazkaria epaimahaia izendatu duen organoak berak izendatuko du, eta organo horrek hala dagokion herri-administrazioan lan hori egiteko prestakuntza aproposa duten funtzionarioen artean aukeratuko du idazkari izango dena.
Idazkariaren zereginak Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 25.3. atalean daude zehaztuta. Era berean, Mediku Epaimahaiak zereginak eraginkortasunez bete ditzan beharrezko diren agiri guztiak bildu beharko ditu kasuan-kasuko eskudun organoan.
atala.– Epaimahaiaren jarduerak.
– Epaimahaiak bilera arrunta egingo du hilean behin, baldin eta argitu beharreko espedienteren bat badago. Presidenteak hala eskatzen duenean premiazko edo/eta ohiko bilera egin dezakete.
– Lehenengo deialdian presidenteak, idazkariak eta, gutxienez, epaimahaiko beste sendagile batek egon behar dute —sendagile hori bai titularra bai ordezkoa izan daiteke—; bestela epaimahaia ez da behar bezala osatuta egongo eta ezin izango da bilerarik ez eztabaidarik egin, eta ezin izango da erabakirik hartu.
Lehenengo deialdian ez badira epaimahaia osatzeko baldintzak betetzen, beste deialdi bat egingo da, eta bigarren deialdiko bilera egiteko zazpi eguneko epea izango da, lehenengo deialdiak huts egin zuen egunetik kontatzen hasita. Bigarren deialdiko bilerak balioa izan dezan nahikoa da goiko parrafoan aipatutako kideetako bi bertaratzea.
– Epaimahaiak Herri Administrazioen Araubidearen eta Guztientzako Administrazio Ihardunbidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legeko II. idazpuruko II. idazatian zehaztutakoa bete beharko du.
atala.– Jardunbidearen hasiera.
Dekretu honetan zehaztutako arrazoien ondorioz 2. jarduerako egoerara igaro behar izanez gero, horretarako jarraitu beharreko jardunbidea ofizioz edo interesatuak hala eskatuta has daiteke.
atala.– Isilpeko informazioa.
Osasunari buruzko txostenak isilpekoak dira, eta, hortaz, espedientea tramitatzen ari diren funtzionarioek eta gainontzeko langileek isilpean gorde beharko dute interesatuaren osasunari buruzko informazioa, hain zuzen ere, tramitazio horren ondorioz lortzen duten informazioa. Era berean, isilpean gorde beharko dute interesatua Mediku Epaimahaiarengana joan beharra, bai eta hori eragin duten arrazoiak ere.
atala.– Medikuaren azterketa.
– Behin espedientea irekiz gero, espediente hori, idazkariaren bidez, Mediku Epaimahaiari emango zaio. Espedientearekin batera txosten eta agiri guztiak emango zaizkio.
– Mediku Epaimahaiak interesatuari dei egingo dio azterketa bat egiteko; interesatuak bertaratzeko eta azterketa egiteko betebeharra du.
– Funtzionarioak, osasun-egoera dela eta, ezin badu Mediku Epaimahaiaren azterketara joan —egoera hori egiaztatzeko bere medikuaren agiri ofiziala aurkeztu beharko du—, orduan, epaimahaiak azterketa funtzionarioaren etxean edo funtzionarioa ospitaleratuta dagoen osasun-zentroan bertan egiteko beharrezko den guztia presta dezake.
– Funtzionarioa ez bada medikuaren azterketara bertaratzen eta horretarako arrazoiak ez baditu behar bezala egiaztatzen, epaimahaiak beste dei bat egingo dio —epaimahaiak bi dei baino ezin izango ditu egin—. Orduan ere ez bada bertaratzen edo ez agertzeko arrazoia ez badu behar bezala egiaztatzen, Mediku Epaimahaiak erabakia eman dezake espedienteko agiriak nahikoa direla uste badu; bestalde funtzionarioaren jarreraren berri emango dio eskudun organoari, horrek funtzionarioak disziplinaren arloan ustez egindako hutsak argi ditzan.
Espedientea interesatuak berak eskatuta ireki denean interesatua ez bada azterketara bertaratzen, jardunbidea iraungi egin dela erabaki daiteke; hori Herri Administrazioen Araubidearen eta Guztientzako Administrazio Ihardunbidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 92. atalari jarraituz egingo da.
atala.– Epeak etetea.
Aurreko atalean aipatutako mediku-azterketa egin ondoren Mediku Epaimahaiaren ustez funtzionarioak berari dagozkion zereginak egiteko ezintasun fisikoa edo ahalmen-urritasun iraunkorra badu, eta Gizarte Segurantzak ez badu erabakirik eman lanerako ezintasun-espedientea ixteko, orduan, Mediku Epaimahaiak ondorengo epeak etetea eska dezake. Eskabide hori egiteko epaimahaiak erabaki arrazoitua hartu beharko du, eta erabaki hori loteslea izango da; bestalde, erabaki hori jardunbidea argitzeko eskumena duen organoari zuzendu beharko dio. Epeak eten egiten badira, interesatuari horren berri eman beharko zaio, bai eta eskumena duen organoari ere; era horretan, hala badagokio, beharrezko ekintzak egingo dira funtzionarioaren ezintasun-espedientearen jardunbidea tramitatzeko, eta, bidezkoa bada, funtzionarioari nahitanahiezko erretiroa emateko.
atala.– Mediku Epaimahaiaren erabakia.
Mediku-azterketa egin ondoren eta espedienteko agiri guztiak aztertu ondoren, Mediku Epaimahaiak erabakia emango du; erabaki horretan zehatz eta era eztabaidaezinean argitu beharko ditu honako gai hauek:
Funtzionarioak bere kategoriari dagozkion zereginak eraginkortasunez betetzeko gutxiegitasun fisiko edo/eta psikiko agerikoa, eta ustez iraunkorra, duen ala ez, eta ezintasunik izanez gero, horiek polizi lanbideko oinarrizko zerginak eraginkortasunez betetzeko oztopo diren ala ez.
Bigarren jarduerako egoerara igarotzea egokia den ala ez.
atala.– Entzunaldiko tramiteak.
– Mediku Epaimahaiak hartutako erabakiaren berri emango dio instrukzioa daraman organoari; erabakiarekin batera akten eta egindako jarduera guztien kopia emango dizkio. Organo horrek entzunaldia eskainiko dio interesatuari, eta interesatuak hamar eguneko epea izango du bere ustez egokiak diren alegazio, agiri eta ziurtagiri guztiak aurkezteko.
Interesatua ez badago ados epaimahaiak emandako erabakiarekin, eta beste medikuren batek emandako txostenak edo erabakiak aurkezten baditu, instrukzioa daraman organoak Mediku Epaimahaiari helaraziko dizkio horiek guztiak. Epaimahaiak aztertu egingo ditu aurkeztutako agiriak, eta, hala badagokio, beharrezko diren egiaztatze eta azterketak egingo ditu. Ondoren, berretsi egingo du hartutako erabakia edo, bestela, beste erabaki bat emango du.
Instrukzioa daraman organoak egindako guztiaren berri emango dio interesatuari, eta interesatuak hamar eguneko epea izango du bere ustez egokiak diren alegazio, agiri eta ziurtagiri guztiak aurkezteko.
– Entzunaldia bukatutakoan intrukzioa daraman organoak aurrera egingo du espedientearen tramitazioarekin horri buruzko erabakia hartzeko.
atala.– Erabakia.
– Emandako txostena aztertu ondoren, eta kontuan izanda espedienteko agiri guztiak, eskumendun organoak bidezkoa den erabakia hartuko du.
– Mediku Epaimahaiak emandako txostenak lotetsi egingo du eskumendun organoa 2. jarduerako egoerara igarotzeari dagokionez. Hala ere, eskumendun organoaren ustez txosten hori baliogabetzeko moduko irregulartasunak egin badira, organo horrek txosten hori berraztertu egin dezake, administrazio jardunbideko arauei jarraituz.
– Dekretu honetan aipatutako arrazoiengatik 2. jarduerako egoerara igaroarazteko jardunbidea bukatzeko epea lau hilabetekoa da, espedientea ireki zen egunetik kontatzen hasita. Baina, hala ere, epe hori luzatu egin ahal izango da, baldin eta hori egitea bidezkoa bada Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Jardunbide Komunari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 42.2. atalean zehaztutakoaren arabera.
Bigarren Sekzioa.– Jardunbide motak.
atala.– Ofizioz hasitako jardunbidea.
– Dekretu honetan aipatutako arrazoiengatik 2. jarduerako egoerara igaroarazteko jardunbidea ofizioz hasiko da jardunbide horri hasiera emateko eskumena duen organoak horretarako erabakia hartu duenean; erabaki hori organoak berak bere kabuz hartutakoa izan daiteke edo gorengo organo batek emandako aginduaren ondorio edo beste organo batzuek, arrazoietan oinarrituta, eskatutakoa.
Beti ere, jardunbidea ofizioz hasiko da, jardunbideari hasiera emateko eskumena duen organoak agiri bidez baldin badaki Gizarte Segurantzako Institutu Nazionaleko lurralde zuzendariak funtzionarioak zati baterako ezintasun iraunkorra duela aitortuz erabakia eman duela.
– Interesatuari eta Mediku Epaimahaiko idazkariari jardunbidea irekitzeko hartutako erabakiaren berri emango zaie hamar eguneko epean, erabakia hartu den egunetik kontatzen hasita. Idazkariari medikuaren txostenak eta Herrizaingo Sailak edo, hala dagokionean, toki-erakundeak dituen agiri guztiak emango dizkiote; Gizarte Segurantzako Institutu Nazionaleko lurralde zuzendariak erabakirik eman badu, erabaki hori ere emango diote.
– Erabakia emateko zehaztu den epean ez bada erabakirik eman, jardunbidea iraungita dagoela ulertuko da, eta jarduerak artxibatu egingo dira; artxibatzeko eskabidea bai interesatuak bai erabakia hartzeko eskumena duen organoak egin dezake, eta horretarako epea hogeita hamar egunekoa izango da, erabakia emateko epea bukatu zen egunetik kontatzen hasita. Baina interesatuaren erruz jardunbidea eten egiten bada, erabakia emateko epea ere eten egingo da.
atala.– Interesatuak hala eskatuta hasitako jardunbidea.
– Interesatuak bigarren jarduerako egoerara igarotzeko jardunbidea hasteko eskabidea egin dezake, eta eskabide hori II. eranskinean dagoen eredu ofizialaren bidez egin beharko du. Eskabidearekin batera eskabidea egiteko dituen arrazoiak egiaztatzeko behar dituen agiri guztiak aurkeztu beharko ditu.
– Gizarte Segurantzak lanerako ezintasuna adierazteko espedienteari buruzko erabakia hartu badu, erabaki horren kopia ere aurkeztu beharko du eskabidearekin batera.
Horrela ez bada, Gizarte Segurantzan lanerako ezintasuna adierazteko espedienteari hasiera eman zaiola egiaztatzen duen agiria aurkeztu beharko du. Era berean, horrekin batera medikuaren jatorrizko txostena edo horren kopia egiaztatua aurkeztu beharko du; txosten hori enpresako medikuak egindakoa edo interesatuari dagokion Osasun Zerbitzu Publikoak egindakoa izango da, edo, hala badagokio, Gizarte Segurantzako Laneko Istripu eta Gaixotasunetarako Mutuako mediku-zerbitzuak egindakoa.
Era berean, beste mediku batzuek egindako jatorrizko txostenak edo horien kopia egiaztatuak ere aurkez ditzake.
– Eskumena duen organoak ez badu erabakirik ematen dekretu honetako 15.3. atalean zehaztutako epean, interesatuak bere eskabidea ez dela onartu ulertu beharko du.
atala.– Gaitasun psikiko edo/eta fisikoen azterketa.
– Bigarren jarduerako egoeran gutxiegitasun psikiko edo fisikoen ondorioz daudenei, gutxiegitasun horren izaeraren arabera, enpresako mediku-zerbitzuak aldiro-aldiro azterketa egin diezaieke.
– Gutxiegitasun psikiko edo/eta fisikoaren ondorioz bigarren egoerako jarduerara igarotzea eragin duten inguruabarrak aldatu egin badira —gutxiegitasunak txarrera edo hobera egin badu—, bai ofizioz bai interesatuak hala eskatuta, berriz aztertuko da egoera hori, eta horretarako jardunbidea ahalmen psikiko edo/eta fisikoen ondorioz bigarren jarduerako egoerara igarotzeko zehaztutakoa izango da.
(...)
Giza Baliabideen Zuzendaritzak behar diren neurriak hartuko ditu zereginak egiteko beharrezko ahalmen fisiko edo/eta psikikoen gutxitze agerikoa, eta ustez iraunkorra, duten funtzionarioen osasun-egoeraren kontrola eta jarraipena egin dezan enpresako mediku-zerbitzuak.
Dekretu honetan zehaztutakoari jarraituz, Mediku Epaimahaiak osatzeko xedez tokiko erakundeek laguntza eska diezaiokete Herrizaingo Sailari.
Mediku Epaimahaiko kideen bertaratzea dela-eta sortutako kalte-ordainak arlo horretan indarrean dagoen araudiaren araberakoak izango dira.
– Euskal Herriko Polizi Kidegoen disziplinazko araudiko 10. ataleko 8. idazatian (maiatzaren 3ko 170/1994 Dekretuaren bidez onartua; 123. EEAA, ekainaren 29koa) honakoa zehaztu zen:
«8) 2. jarduerako egoerara igarotzeko jardunbideetan Mediku Epaimahaiak egindako deira ez agertzea, horretarako ziurtagiririk izan gabe.»
– Euskal Herriko Polizi Kidegoen disziplinazko araudiko (maiatzaren 3ko 170/1994 Dekretuaren bidez onartua; 123. EEAA, ekainaren 29koa) gaur egungo 10. ataleko 8. idazatia, aurrerantzean, 10. ataleko 9. idazatia izango da.
ALDIBATERAKO XEDAPENA
Ertzaintzako funtzionarioen lanpostuen zerrenda onartu bitartean, dekretu honetan zehaztutako jardunbidearen bidez 2. jarduerako egoerara igarotzen diren Ertzaintzako funtzionarioek destinatuta dauden atalean jarraituko dute eta destinatu zaizkien zereginak egingo dituzte, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legeko 88.3. atalean zehaztutakoari jarraituz.
INDARGABETZE XEDAPENA
Indargabetuta geratuko da Euskal Autonomi Erkidegoko Poliziaren Araudiko (1982ko ekainaren 15ean Segurtasun Batzordeak onartutakoa) II. idazpuruko II. atalburuko 3. sekzioa, baita dekretu honetan zehaztutakoarekin bat ez datozen maila bereko edo txikiagoko arau guztiak ere.
– Baimena emango zaio Herrizaingo sailburuari dekretu honetan zehaztutakoa garatzeko beharrezkoak diren xedapenak eman ditzan.
– Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.
Vitoria-Gasteizen, 1998ko urtarrilaren 27an.
Lehendakaria,
JOSÉ ANTONIO ARDANZA GARRO.
Herrizaingo sailburua,
JUAN MARÍA ATUTXA MENDIOLA.
Atal orokorrak.
– Gaixotasunak, sindromeak eta prozesu patologiko fisiko edo psikikoak izatea, Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten diotenak, eta bere kategoriako funtsezko eginbeharrak betetzeko muga funtzional nabarmenik eta ustez behin betikorik ez dakarkiotenak, baldin eta behin betiko ezintasunagatik dagozkion funtzioak betetzeko derrigorrezko jubilaziorako arrazoi ez badira.
– Gaixotasun eta lesio batzuen ezaugarri bereziak direla eta, Mediku Epaimahaiak epe jakin baterako balioa izango duten irizpenak egin ahal izango ditu, horrela, enpresako zerbitzu medikoak aldian-aldian azterketa medikoak egin beharko dizkio interesatuari eta interesatuak derrigorrez joan beharko du azterketok egitera.
– Mediku Epaimahaiak ezintasun medikoen taula hau kategoria profesional bakoitzaren eskakizun medikoen eta lan eskakizunen arabera aplikatuko du.
Ikusmena.
– Ikusmenaren zorroztasuna modu nabarmen eta iraunkorrean gutxitzea zuzenketarekin, baldin eta 6/10 baino txikiagoa ez bada ondoen duen begian eta 5/10 bestean.
– Ikus-eremua modu nabarmen eta iraunkorrean gutxitzea, baldin eta jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko mugarik ez badakarkio.
– Beste edozein alterazio oftalmologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko mugarik ez badakarkio.
Otorrinolaringologia.
– Hipoakusia, aparatu zuzentzailearen bidez belarri bietan guztira %35 baino gehiago ez badu galdu honako formula erabiliz:
Belarri batean galdutakoa % = [((g500+g1000+g2000+g3000) / 4) -25] x 1,5
(g= galera dezibeletan)
Galera globala kalkulatzeko %tan = [(ondoen dagoen belarrian galdutakoa x 5) + (txartoen dagoen belarrian galdutakoa)] / 6
– Sindrome zorabiagarri iraunkorra eta modu objektiboan hartzeko modukoa, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badio sortzen.
– Edozein alterazio otorrinolaringologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Nerbio-sistema.
– Defizit iraunkorra funtzio motorean edota sentimenean, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Nerbio-sistemaren gaixotasunak, alterazioak, sindromeak, lesioak, prozesu patologikoak edo lesioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Lokomozio aparatua.
– Lokomozio aparatuaren gaixotasunak edo lesioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Sistema kardiobaskularra.
– Tratamendu medikoa behar duen hipertentsio arteriala, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Bihotzeko gaixotasun iskemikoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
– Gaixotasun kardiozirkulatorioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina berekategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Arnas sistema.
– Arnas gaixotasunak eta biriketako erresekzioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Aparatu genital-urinarioa.
– Giltzurrun-transplanteak.
– Gaixotasun genital-urinarioak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Liseri-aparatua.
– Hepatopatiak hesteetako hanturazko gaixotasun kronikoak, liseri-hodiko edozein ataleko erresekzioak eta liseri-aparatuko beste edozein prozesu patologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Dermatologia.
– Alterazio dermatologikoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Sistema hematikoa.
– Odoleko, organo hematopoietikoetako eta organo linfatikoetako gaixotasun kronikoak edo eboluzio progresibokoak, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Beste patologia batzuk.
– Jatorri endokrinoko gaixotasunak, prozesu neoplasikoak eta infekziosoak eta beste edozein prozesu patologiko, baldin eta Mediku Epaimahaiaren iritziz jarduneko zerbitzuan izatea eragozten badio, baina bere kategoriako funtsezko eginbehar polizialak betetzeko eragozpenik ez badakarkio.
Izen-abizenak:
Zenbaki profesionala:.............................................................. Kategoria:
Eskala:.......................................................... Egoera administratiboa:
Destinoa:
NAN (Fotokopia): .................................................................. Adina:
Jakinarazpenetarako helbidea:
Dekretu honen 17. ataleko 2. idazatian xedatutakoarekin bat etorriz, honako agiri hauek aurkeztu ditut:
n Lanerako ezintasunari buruzko espedientearen gainean Gizarte Segurantzak emandako erabakiaren kopia.
n Gizarte Segurantzan lanerako ezintasuna aitortzeko prozedura ireki dela egiaztatzen duen agiria.
n Jatorrizko txosten medikoa, edo beronen benetako edo erkatutako kopia, honako hauetako batek emandakoa:
n Enpresako zerbitzu medikoak.
n Bizi den lekuko osasun-zerbitzu publikoak.
n Gizarte Segurantzako Laneko Istripu eta Gaixotasunetarako Mutuako zerbitzu-medikoak.
n Besteren batek.
Bigarren jarduerako egoera administratibora igarotzea eskatzen dut, honako egitate eta lege-oinarrietan oinarrituz:
...........................n, ............(e) ko ..........................aren .......... (e) an.
Izptua.:
Segurtasun sailburuordeari/alkateari
Gaiarekin lotutako edukiak
Arauaren historia (7)
- Zuzendutakoa: 7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena. (Hutsen zuzenketa).
- Garatzen du: 4/1992 LEGEA, uztailaren l7koa, Euskal Herriko Poliziari buruzkoa.
- Zuzendutakoa: 7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena (Hutsen zuzenketa).
- Aldatutakoa: 471/2009 DEKRETUA, abuztuaren 28koa, Herrizaingo Saileko egitura organiko eta funtzionalari buruzkoa.
- Zuzendutakoa: 7/1998 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, Euskal Herriko Polizi Kidegoetako Funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituena. (Hutsen zuzenketa).
- Aldatutakoa: 358/1999 DEKRETUA, urriaren 19koa, Herrizaingo Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko dena.
- Aldatutakoa: 201/2012 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Herriko Polizia Kidegoetako funtzionarioak bigarren jarduerako administrazio-egoerara igarotzeari buruzko zenbait gai garatzen dituen dekretua aldatzen duena.