Euskadi.eus
  • AGINDUA, 1999ko apirilaren 13koa, Garraio eta Herri Lan sailburuarena, Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAren Zirkulazio eta Seinaleen Arautegia onartzen duen Agindua aldatzeko dena. - Legegunea: Euskal Herriko araudia - Eusko Jaurlaritza - Euskadi.eus

Arautegia

Inprimatu

AGINDUA, 1999ko apirilaren 13koa, Garraio eta Herri Lan sailburuarena, Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAren Zirkulazio eta Seinaleen Arautegia onartzen duen Agindua aldatzeko dena.

Identifikazioa

  • Lurralde-eremua: Autonomiko
  • Arau-maila: Agindua
  • Organo arau-emailea: Garraio eta Herri Lan Saila
  • Jadanekotasuna-egoera: Indargabetua

Aldizkari ofiziala

  • Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
  • Aldizkari-zk.: 75
  • Hurrenkera-zk.: 1770
  • Xedapen-zk.: ---
  • Xedapen-data: 1999/04/13
  • Argitaratze-data: 1999/04/22

Gaikako eremua

  • Gaia: Administrazioaren antolamendua; Garraio eta herri lanak
  • Azpigaia: Gobernua eta herri administrazioa; Sailak

Testu legala

Abuztuaren 25eko 2488/1978 Dekretuaren bidez, Euskal Kontseilu Nagusiaren esku utzi zituen Espainiako Administrazioak FEVEk Euskadin ustiatutako trenbide zerbitzuak. Gerora, Euskal Autonomia Erkidegoaren Estatutua onartu zuen abenduaren 18ko 3/1979 Lege Organikoak hori aldatu, eta Autonomia Erkidegoari eman zion, 10.32 atalean, ibilbide osoa Euskal Autonomia Erkidegoan egiten duten trenbideen alorreko aginpide esklusiboa, eta, hortaz, aldi baterako xedapenetan bigarrenak ezarritakoaren arabera, Estatutua indarrean sartzean Erkidegoak behin betiko hartu zituen bere gain autonomia aurreko aldian transferitutako aginpideak.

Maiatzaren 24ko 105/1982 Dekretuaren bidez Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SA sortu eta haren estatutuak onartu ziren, eta urtarrilaren 25eko 56/1994 Dekretuaren bidez aldatu egin zen Dekretu hura, besteak beste, honako hau duelarik helburu soziala: "Pertsona eta merkatalgaien trenbidezko eta errepidezko garraio publikoa ustiatzea, bai abuztuaren 25eko 2488/1978 Dekretu bidez eta abenduaren 18ko 3/1979 Lege Organikoaren bidez transferitutako lineei dagozkiena, bai Dekretu bidez eskatzen zaizkionak, bai eta zerbitzu horiekiko emakida eman edo baimenduriko beste edozein garraio zerbitzu publiko eta kable bidezko garraioa".

Garraio eta Herri Lan sailburuaren 1996ko irailaren 24ko Agindu bidez, eta Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAk hala proposatuta, Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAren Zirkulazio eta Seinaleen Arautegia onartu zen, Lurreko Garraioen Antolaketari buruzko Legearen Arautegia onartzen duen irailaren 28ko 1211/1990 Errege Dekretuaren 264.1 eta 279.1 ataletan xedatutakoa betetzeko.

Zirkulazio eta Seinaleen Arautegi hori aplikatzean izandako eskarmentuak, eta arautegi hori Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAk kudeatzen dituen trenbidezko garraio-zerbitzuak ustiatzeko egungo baldintzetara egokitu beharrak ordea, beharrezko egiten du arautegiaren zenbait atal, sozietate publikoak proposatuta, aldatzea.

Ondorioz, urtarrilaren 4ko 1/1999 Dekretuaren 15.1.b) atala kontuan izanik, Garraio eta Herri Lan Sailaren egitura eta egitekoak finkatzen dituen uztailaren 18ko 384/1995 Dekretuaren 3. atalaren arabera dagozkidan eskumenak erabiliz,

Atal bakarra.¿ 1996ko irailaren 24ko Agindu bidez onartu zen Eusko Trenbideak / Ferrocarriles Vascos, SAren Zirkulazio eta Seinaleen Arautegiaren aldaketak onartzea. Aldaketak honekin batera doan eranskinean ageri dira.

Indarrik gabe geratzen dira Agindu honetan ezarritakoaren kontrakoak edo horrekin bateraezinak diren lerrun bereko edo baxuagoko xedapen guztiak.

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadin egunaren biharamunean sartuko da indarrean.

Vitoria-Gasteiz, 1999ko apirilaren 13a.

Garraio eta Herri Lan sailburua,

ÁLVARO AMANN RABANERA.

  1. ¿ 110.¿ Zirkulazioan parte hartzen duten langileak.

  1. ¿ Azken lerroaldi hau erantsi behar zaio: "Atzemateagatiko blokeoaren arduraduna: atzemateagatiko blokeoaren arduraduna da, eta hari dagokio bere ardurako trenen zirkulazioarekin erlazionaturiko ekintzak koordinatu eta zuzentzea".

  2. ¿ Azkeneko lerroaldia honela utziko da: "Lanen arduraduna: atzemateagatiko blokeoaren arduraduna izanik, lanak irauten duten artean zirkulazioarekin erlazionaturiko ekintzak koordinatzen ditu."

  3. ¿ Azken lerroaldia honela erredaktatu da: "Frogetako arduraduna: frogako treneko langileen agintaria da, eta frogak zuzentzen ditu, froga halakoa denean atzemateagatiko blokeoaren arduradun gisa jarduten du.

  1. ¿ 136.¿ Seinaleak.

  1. ¿ 3. idazatiko bigarren lerroaldia honela erredaktatu da: "Aurrerapeneko seinalea: oinarrizko beste seinale finko baten aurrean dagoena, seinale horrek zer dioen bai, baina gelditzeko agin ezin dezakeena".

  2. ¿ 3. idazatian honakoa aldatu behar da: "Bitarteko seinalea edo igarotzekoa" esan ordez, "Bitarteko seinalea" behar du.

  3. ¿ 209.¿ Seinale finkoak.

    Bosgarren lerroaldia honela utziko da: "Aurrerapeneko seinalea: oinarrizko beste seinale finko baten aurrean dagoena, seinale horrek zer dioen bai, baina gelditzeko agin ezin dezakeena".

  4. ¿ 212.¿ Koloreen eta formen kodea.

    Zortzigarren irudian "aurrera zein bitartekoa"ren ordez "bitartekoa" soilik behar du.

  5. ¿ 217.¿ Igarotzeko seinaleak edo bitartekoak.

    Atal honen izenburua aldatu egin da, eta honela behar du: "Bitarteko seinaleak".

  6. ¿ 222.¿ Orratzen jarreraren adierazlea.

    222. atala honela erredaktatu da:

    "1.¿ Geltokietan egon ohi da, baina trenbidean bertan ere egon daiteke, eta komeni denaren arabera, beste seinale batzuen mastan edo bera bakarrik jartzen da.

  1. ¿ Trenek edo maniobrek orratza zein trenbidetatik edo zein trenbidetarantz hartu behar duten adierazten du.

  2. ¿ Irteeran, seinaleak adierazten duen orratza trena edo maniobra momentu horretan dagoen trenbidea ez den beste baterantz bideratuta badago, gidariari, geldirik badago, ez abiatzeko agintzen dio, eta martxan badoa, gelditu eta seinalearen ardura duen langileari hala adierazteko."

    ORRATZA ORRATZA TRENBIDE

    DESBIDERATURIKO ZUZENETIK EDO

    TRENBIDETIK EDO TRENBIDE

    TRENBIDERANTZ ZUZENENERANTZ

  1. ¿ 246.¿ Kontuz ibiltzeko iragarpena, hasiera, amaiera eta geldialdia.

    1. idazatia bere horretan utziko da. Kontuz ibiltzeko iragartzen duen edo gelditzeko agintzen duen banderatxoaren itxura aldatuko da soilik. Erabat urdina izan ordez, erdia urdina eta beste erdia horia izango du; zati urdina mastaren aldekoa izango da.

  2. ¿ 247.¿ Oztopatutako puntuen babespidea.

    247. atala ere berdin utziko da, baina kontuz ibiltzeko iragartzen duen edo gelditzeko agintzen duen banderatxoaren itxura aldatuko da hemen ere. Erabat urdina izan ordez, erdia urdina eta beste erdia horia izango du; zati urdina mastaren aldekoa izango da.

  3. ¿ 250.¿ Igarotzeko seinalea.

    Laugarren idazatia honela erredaktatu da: "4. Bidaiarien eraikineko kaiaren eta trena igaroko den trenbidearen artean beste tren bat geldi badago, gidariak ondo ikusteko moduko leku batean erakutsiko da seinalea".

  4. ¿ 255.¿ Trenbideko lanen seinaleztapena.

    255. atala idazkera berarekin utziko da. Kontuz ibiltzeko iragartzen duen edo gelditzeko agintzen duen banderatxoaren itxura aldatuko da soilik. Erabat urdina izan ordez, erdia urdina eta beste erdia horia izango du; zati urdina mastaren aldekoa izango da.

  5. ¿ 262.¿ Gelditzeko dioten seinaleetan aurrera egitea.

  1. idazatiaren lehen lerroaldian "igarotzeko zein sarrerako seinaleraino" esan ordez "bitarteko edo sarrerako seinaleraino" behar du.

  1. ¿ 263.¿ Seinaleetan aurrera egiteko baimena emateko baldintzak.

    Laugarren idazatian "irteerako zein igarotzeko seinale" esan ordez "irteerako zein bitarteko seinale" behar du.

  2. ¿ 403.¿ Abiatzeko agindua.

    403. atala honela erredaktatu da:

    "Honelaxe emango zaio agindua gidariari:

    Tren zuzenetan:

  1. ¿ Bitarteko geltokietan irteerako seinalearen aginduarekin.

  2. ¿ Irteerako edo-eta igarotzeko seinalearekin, aldi batekoak zein betikoak diren zeharkatzeko geltokietan, baldin blokeo automatikorik ez badute, eta blokeo ez automatikoko norabait bidaltzen badute edo beste arrazoiren batengatik, gidariak irteerako seinalea ondo ikusi ezin badu.

    Geldi dauden trenetan:

  1. ¿ Bitarteko geltokietan irteerako seinalearen aginduarekin.

  2. ¿ Irteerako seinalearen aginduarekin edo abiatzeko seinalearekin:

    • Trena geltokian hasi bada.

    • Blokeoko muturreko geltokietan, aldi batekoak zein betikoak izan, blokeo automatikoa ez duen norabait abiarazten bada.

    • Trenaren eraketa zein balaztaketa aldatuarazi den geltokietan.

    • Gidariak irteerako seinalea ikusi ezin duen bitarteko geltokietan.

      1. ¿ 407.¿ Abiatzeko agindua.

        407. atala honela erredaktatu da:

        "Honelaxe emango zaio gidariari:

        Tren zuzenenetan

      1. ¿ Irteerako seinalearen aginduarekin.

      2. ¿ Automatikoak ez diren blokeoko sistemak dituzten bidean zeharreko (aldi bateko nahiz betiko) geltokietan, irteerako edo-eta igarotzeko seinalearekin, bertan zirkulazio langile bat ari bada, eta trena blokeo automatikorik ez dagoen norabait abiarazten bada.

        Geldi dauden trenetan

      1. ¿ Bitarteko geltokietan irteerako seinalearen aginduarekin.

      2. ¿ Irteerako seinalearen aginduarekin edo-eta abiatzeko seinalearekin, baldin eta zirkulazio agente bat ari bada eta:

    • Trena geltokian hasi bada.

    • Blokeoko muturreko geltokietan, aldi batekoak zein betikoak izan, blokeo automatikoa ez duen norabait abiarazten bada.

    • Trenaren eraketa zein balaztaketa aldatuarazi den geltokietan.

      1. ¿ IV.¿ Izenburua.¿ Trenen blokeoa

      1. atalburutik "arrunta" hitza kendu egingo da; hortaz: 6. Atzemateagatiko blokeoa.

      1. ¿ 433.¿ Noiz eta nola ezarri.

        433. atala honela erredaktatu da:

        "1.¿ Honakoei ezarriko zaie:

    • Bide-zati batean edo bide-zati horretako puntu batean jardun behar duen lanetako trenari edo trenei.

    • Frogetako trenei, sortzeko agirian hala zehazten denean.

    • Bestelako tren batzuei, berariaz hala adierazten denean.

      1. ¿ Blokeo hori ezartzeko ezinbestekoa da:

    • Blokeoaren ardura duen lanen arduradun bat, frogetako arduradun bat edo atzemateagatiko blokeoaren arduradun bat izatea.

    • ATk (Aginte Tokiak) baimena eman, eta trenbidea hartzeko gehieneko denbora ere zehaztea.

    • TKNrik gabeko lineetan blokeoak hartzen dituen geltokien artean telefono bidezko komunikazioa izatea, baldin eta blokeoa zerbitzaturik dauden bitartean egiten bada.

    • Lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunaren eta ATren artean komunikazioa izatea."

      1. ¿ 434.¿ Ezarpena.

        434. atala honela erredaktatu da:

        "1.¿ Lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunak honako telefonema hau bidali beharko dio ATri:

      1. ¿ ____________ eta __________ artean tarte bat eskatzen dut (trenbide bikun edo bakunean) _________etatik _________ak arte, ________n baztertzeko.

      1. ¿ Blokeoa geltoki eta K.p. jakin baten artean ezarri ahal izango da, baldin eta trenak hasi beharreko geltokian baztertzen badira. Trena, hasi den geltokian ez, beste nonbait baztertzekoa bada, lanetatik urrutiago, blokeoa bien artean ezarriko da.

      2. ¿ Blokeaturiko zatiak bi geltoki edo gehiago hartu ahal izango ditu. Zati horretan TKNrik ez badute eta geltokiak zerbitzaturik badaude, blokeoa segidako geltokien artean ezarriko da, txandaka bata bestearen atzetik.

      3. ¿ ATk telefonema honekin erantzungo du:

      1. ¿ Tartea onartuta __________ eta __________ artean (trenbide bikun edo bakunetik) __________etara arte; trena _____________an baztertuko da.

      1. ¿ Blokeoak hartu dituen geltokietako zirkulazio langileei telefonema hau bidaliko die ATk:

    • Trenbide bakarrean, aldi bateko trenbide bakarrean, ohizko norabideko trenbide bikoitzean eta trenbide bikoitz banatuan:

      1. ¿ Trenbide (bikuna edo bakuna) ____________ trenarentzat ___________ arte blokeatuta.

    • Trenbide bikoitzean trena aurkako trenbidetik abiarazi behar denean:

      1. ¿ Trenbide (bikuna edo bakuna) ____________ trenarentzat ___________ arte blokeatuta. Trenbide horretan ___________etako trena azkena, __________etan.

        Telefonema horietako bat jasotzen duen zirkulazioko langileak hurrengo hautako batekin erantzungo dio:

    • Trenbide bakarrean, aldi bateko trenbide bakarrean, zirkulaziorako ohizko norabideko trenbide bikoitzean eta trenbide bikoitz banatuan:

      1. ¿ Ados trenbide (bikuna edo bakunarekin) __________ trenarentzat __________ blokeatzearekin.

    • Trenbide bikoitzean trena aurkako trenbidetik abiarazi behar denean.

      1. ¿ Ados trenbide (bikuna edo bakunarekin) __________ trenarentzat __________ blokeatzearekin. Trenbide horretatik ______________ trena abiarazi zen azkena, __________etan.

      1. ¿ 36 eta 38. telefonemetan abiarazi eta hartutako trenen zenbakiek bat etorri beharko dute blokeoa ezarri ahal izateko.

      2. ¿ Momentu horretatik aurrera lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunak kantoia bere ardurapean izango du, eta abiatze-puntutik okupatu ahal izango du.

      3. ¿ Atzemateagatiko blokeoa, norabide berean datozen tren batek edo gehiagok okupatuta egon arren, berdin berdin ezarri ahal izango da ondorengo kasuetan:

    • TKN duten BAUetan.

    • TKNrik gabeko BADetan, baldin eta zirkulazioko ohizko trenbidetik badoaz.

    • TKN duten BADetan, edozein trenbidetatik doazela ere.

    • BABetan, TKN izan ala ez.

      1. ¿ Blokeo kantoia beste tren batzuk okupatzen badute, ezin izango da atzemateagatiko blokeorik ezarri honako kasu hauetan:

    • BTen, nahi normala nahiz ordezkoa denean.

    • TKNrik gabeko BADen, kontrako trenbidetik zirkulatzen duenean.

      1. ¿ 435.¿ Trenen abiarazpena eta igaroera.

        435. atala honela erredaktatu da:

        "A) Tren bat abiarazteko edo tren bati bidea emateko, ezinbestekoa da:

      1. ¿ Atzemateagatiko blokeoa ezarri izana.

      2. ¿ Ondoren zehaztuko diren kasuetan seinaleak errespetatzea:

    • TKN duten BAUetan.

    • TKNrik gabeko BADetan, baldin eta zirkulazioko ohizko trenbidetik badoaz.

    • BABetan, TKN izan ala ez.

      Gainontzeko kasuetan seinaleekiko jokabidea sorrera agirian jaso beharko da. Kontrako bidean zirkulatuz gero, Zirkulazio eta Seinale arautegian egoera horretarako ezarritakoa bete beharko da.

  3. ¿ Abiatzeko agindua ematea, blokeo sistema bakoitzerako ezarritako eran. Geltokia ez badago zerbitzaturik, TKNrik gabeko zatietan eginkizun hori lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunak beteko du.

    1. Blokeaturiko alderantz tren bat baino gehiago abiarazteko, ezinbestekoa da:

      1. ¿ Aurrez atzemateagatiko blokeoa ezarri izana.

      2. ¿ Trenek zenbaki desberdinak izatea.

        Lehenengo trena A) idazatian ezarritako eran abiaraziko da.

        Hurrengo trenak abiarazteko urrats hauek eman beharko dira:

        1. Blokeo-seinaleak errespetatu beharko dira, eta seinaleek aurrera egiteko aukera ematen dutenean egingo da aurrera ondorengo kasuetan:

          • TKN duten BAUetan.

          • TKN duten BADetan.

          • TKNrik gabeko BADetan, baldin eta zirkulazioko ohizko trenbidetik badoaz.

          • BABetan, TKN izan ala ez.

        2. TKNrik gabeko zatietan, behin azken blokeo seinaletik aurrera, aurreko trena gelditu baino lehen seinaletik aurrera behin betiko gelditu beharreko lekura arte ikusi ahalako ibileran abiatzeko baimena emango zaie

          Agindu hori sorrera agirian jaso beharko da.

        3. TKN duten zatietan ATk emango du seinalean aurrera egiteko baimena, hor ere, ikusi ahala aurrera egiteko aginduarekin.

        4. - BTan, arrunta nahiz ordezkoa izan.

          • TKNrik gabeko BADetan, baldin eta zirkulazioko ohizko trenbidetik badoaz.

            Kasu horietan honela jokatuko da:

          • Lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunak lehenengo trenaren iritsieraren berri emango dio zerbitzaturiko aurreko geltokiko zirkulazio langileari edo ATri, zerbitzaturiko geltokirik ez badago, eta atzera ez duela egingo ziurtatuko du.

          • Zirkulazio langileak edo ATk ___________tik aurrera "ikusi ahalko ibileran" aginduarekin abiaraziko du hurrengo trena.

          • Geltokia zerbitzaturik ez badago, TKNrik ez duten zatietan, hurrengo trenak ere lanen, frogetako edo blokeoaren arduradunak abiaraziko ditu.

            Trenak baimen-telefoneman zehaztutako geltokira baztertzeko, abiarazteko urrats berak eman beharko dira."

            1. ¿ 437.¿ Zirkulatzeko jarraibideak.

              437. atala honela erredaktatu da:

              "1.¿ TKNrik gabeko zatietan zirkulazio langileak edo, TKN dutenetan, ATk

          • ezarriko dute trena irtetzeko edo igarotzeko ibilkizuna, eta egindakoan, baimen-telefoneman adierazi bezala baztertzeko prest utziko dute.

          • Blokeaturiko zatira sartzeko seinaleak itxita gordeko dituzte.

            1. ¿ Gidariak:

          • Ezarritako lekura joan edo itzultzekoan, atzemateagatiko seinaleen baldintzak bete beharko ditu.

          • Lanak edo frogak egiten ari diren lekuan, lanen edo frogen arduradunak esandakoa bete beharko du.

          • Lanak edo frogak egiten ari diren lekuan, baimenduta daude edonolako mugimendu eta geldialdiak.

          • Blokeaturiko zatian, behin lanak egiten ari diren lekura iritsitakoan, ez die jaramonik egingo atzemateagatiko blokeo automatikoko bitarteko seinaleei.

          • Kontrako trenbidetik doanean, 429. atalean esaten dena egingo du.

          • Lanen edo froga eremuan dauden orratz guztien egoera aztertuko dute, aurrera egin baino lehen.

      3. ¿ Lanen, frogen edo blokeoaren arduradunak

        • TKNrik gabeko zatietan, eta geltokiak zerbitzaturik ez badaude, irtetzeko, igarotzeko eta baztertzeko ibilkizunak ezarriko ditu.

        • TKNrik gabeko zatietan, eta geltokiak zerbitzaturik ez badaude, "abiatzeko agindua" emango du.

        • Lan edo frogak egiten ari diren lekura arte joateko bidea non amaitzen den eta lanak edo frogak non hasten diren zehaztuko du, trenei egin beharreko mugimenduetarako baimena eman ahal izateko.

        • Blokeaturiko eremuan trenek egiten duten mugimendu guztien erantzule izango da, gidariei behar diren aginduak emango dizkie.

        • Ondoko geltokiari edo ATri blokeoak dirauen artean izaten diren edo blokeoaren amaiera atzera dezaketen gorabehera guztien berri emango die.

        • Lanak edo frogak noiz amaitu diren erabakiko du, eta hortik aurrera trena edo trenak blokeo-emakidan agindutako lekurantz baztertuko dira.

        • Trena edo trenak blokeoan ezarritako baldintzak bete eta baztertzearen erantzule izango da.

        • Lan edo frogetako trenen kasuan, ATri telefonema bidez jakinaraziko dio instalazioak zer-nolako egoeran gelditu diren, eta, beharrezko bada, zertan jarri behar den arreta berezia.

        • TKNrik gabeko zatietan, eta geltokiak zerbitzaturik ez badaude, atzemateagatiko blokeoaren ondorioz bere ardurapean zituen tren guztiak baztertu direla jakinarazteko telefonema bidaliko dio ATri.

          1. ¿ 438.¿ Berrezarpena.

            438. atala honela erredaktatu da:

            "1.¿ TKN duten zatietan.

        • Atzemateagatiko blokeoa erabat bukatutzat joko da, tren guztiak aurrikusitako puntura baztertu direnean, eta lanen edo frogen arduradunak ukituriko eremua zirkulatzeko zer egoeratan dagoen telefonema bidez jakinarazten duenean.

          1. ¿ TKNrik gabeko zatietan.

            1. Geltokiak zerbitzaturik badaude.

        • Trena edo trenak baztertzekoak ziren geltokian baztertu ondoren, geltokiko zirkulazio langileak trena baztertu dela, eta lanen edo frogen arduradunak ukituriko eremua zirkulatzeko zer egoeratan dagoen adierazteko telefonemak bidaltzen dituztenean.

        • ATk behin aurreko telefonema horiek jasotakoan, ukitutako geltokiei honako telefonema hau igorriko die:

          1. ¿ Trenbide (bikuna edo bakuna) desblokeatuta. BT, BAU, BAD edo BADeko zirkulazioa berrezarri da.

            Zirkulazio langileek telefonema honekin erantzungo dute:

          2. ¿ Ados trenbide (bikuna edo bakuna) berrezarri eta BT, BAU, BAD edo BADekin zirkulatzearekin.

        • Bi geltoki edo gehiagoren arteko kantoian atzemateagatiko blokeo bat baino gehiago, edo blokeo bakarra izan arren tren batek baino gehiagok okupatzen badute eta geltoki desberdinetan baztertu badira, honela jokatuko da:

        • Geltoki bakoitzak bertan baztertu den trenaren gaineko telefonema bidaliko dio ATri.

          Lanen edo frogen arduradunak edo arduradunek zati hori zirkulatzeko zer egoeratan dagoen adieraziko diote ATri.

        • ATk geltokietatik baztertu beharreko tren guztien telefonemak, eta zatia zirkulatzeko zer egoeratan dagoen azaltzeko lanen edo frogen arduradunarena jasotakoan, desblokeatzeko 39. telefonema bidaliko die ukituriko geltokiei.

        • Zirkulazio langileek 40. telefonemarekin erantzungo dute.

          1. Geltokiak zerbitzaturik ez badaude:

        • Lanen edo frogen arduradunak edo arduradunek bere ardurapeko trena edo trenak baztertu direla adierazteko telefonema bidaliko diote ATri, eta ukituriko zatia zirkulatzeko zer egoeratan dagoen azalduko dio.

        • ATk blokeoa bukatutzat joko du."

          1. ¿ 501.¿ Gehieneko ardatz kopurua.

            501. atala honela erredaktatu da:

            "Tiratu daitezkeen gehieneko ardatz kopurua eta karga zehazteko honako alderdi hauek hartu beharko dira kontuan: tiratzen duen eta tiratu behar den material mota, trakzioaren eraketa, balaztaketa mota eta zeharkatu beharreko zatiko azpiegituren egoera. Alderdi horiek kasuan kasuko agirietan arautuko dira.

          2. ¿ 510.¿ Langileez hornitzea.

            Honako idazkera hau izango da laugarren idazatiak: "4. Aurreko puntuetan aipatu diren baldintzetakoren bat ez betetzea edo mm/m-ko 30 baino aldapa handiagoa duten lineetan zehar lokomotoraz eta erremolkeko material higikorrez hornitutako konposizioez zirkulatzea gerta dadinean, Makinista batek eta Laguntza-Agente batek osatuko dute hornidura."